woensdag 23 januari 2013

De beste pompoensoep!

Pompoensoep maken is niet moeilijk. Wat moeilijk is is een goed recept kiezen. Jeetje wat is er veel keus op internet! Ik heb me suf gezocht en geëxperimenteerd met als resultaat - deze lekkere pompoensoep!


Het geheim zit hem in een aantal dingen:
- aardappelen (met aardappelen vult de soep beter)
- gezeefde tomaten (geven een extra dimensie aan de smaak)
- hete peper poeder voor de pit

De Beste Pompoensoep veganistisch recept


Ingrediënten voor 3-4 personen
  • 450 g pompoenpuree van een halve middelgrote pompoen
  • 200g / 3 stuks aardappelen, in stukjes
  • 1 ui, fijn gesneden
  • 1 wortel, geraspt
  • 1/2 cup gezeefde tomaten
  • 1/4 tl cayennepeper (of andere hete peper)
  • 1/2 tl paprikapoeder
  • 1/2 tl koriander
  • 50 g pompoenpitten
  • 1 bouillonblokje
Instructie
  1. Bak een ui en een wortel in de soeppan (op olie of water; ik doe het zelf op water) totdat deze zacht zijn. Doe er pompoenvlees van de in de oven gebakken pompoen, aardappelen en gezeefde tomaten bij. Voeg water toe, afhankelijk van hoe dik of dun je hem wil hebben, tot 1 liter, plus 1 groentebouillon blokje.
  2. Kruiden erbij, wat zout erbij, kook ongeveer een kwartier totdat de aardappelen zacht zijn.
  3. Rooster intussen pompoenpitjes in de pan.
  4. Als de soep gaar is, pureer hem met een staafmixer. Ik zelf pureer niet helemaal, ik vind het lekker als er wat stukjes doorheen zijn.
  5. Strooi wat pompoenpitten over je soep heen en serveer met volkoren desembrood. Yum!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...