donderdag 25 juli 2013

Zomerse bulgur salade Kisir

Met dit weer eet ik heel vaak verkoelende bulgur salade. vegan veganistische bulgur salade recept
Totaal geen zin in koken ook!
Voor deze salade koop ik bruine ongerafineerde bulgur bij de Turkse winkel. Hij moet wel langer worden gekookt dan de shitty witte bulgur uit de supermarkt. Maar dan heb je ook wat - een mega gezonde salade!



De verhoudingen zijn smaakgebonden, ik doe wel lekker veel bulgur.
Verder kunnen in deze salade (kies maar!):

radijs
komkommer
---> mijn geheim is om deze als eerst te snijden en in de saladekom te doen, met zout en olie (geroosterde sesamolie yummm!) erop. Terwijl je bezig bent de rest te snijden, geven die twee sap waardoor je salade veel lekkerder wordt!
tomaat
paprika
gegrilde paprika
augurken
(rode) ui
lente ui
olijven al dan niet met een pepertje erin

dille
peterselie
---> véééééll!!! Deze zijn echt belangrijk voor de smaak.

smaakversterkers - mag, hoeft niet: tomatenpuree, knoflook, munt, paprika, peper, granaatappelmelasse of andere stroop, citroensap

Je ziet op de foto ook sliertjes van volkoren spaghetti - het kan zeker geen kwaad in deze salade ;)

Ook vind ik kikkererwten heerlijk in bulgur salade.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...