maandag 25 maart 2013

Inter-Burgo Aziatische winkel Rotterdam

Ik moest natto hebben.
Natto is een zeer gezond goedje, maar het smaakt zo vies dat je hem misschien wel tig keer gegeten moet hebben voordat je aan de smaak bent gewend (als je fan bent geweest van de stinkkaas, dan is de kans groot dat je natto ook lekker zult vinden).
Maar de gezondheidsvoordelen zijn groot. Er worden zelfs supplementen gemaakt op basis van natto. Maar waar koop je in godsnaam natto in Rotterdam? Even gegoogled en voila!

Inter-Burgo (Korea Trade and Distribution Center)
Vareseweg 1
3047 AT Rotterdam (Spaanse polder)
tel. 010-4379330

Vol enthousiasme heb ik deze foto's gemaakt. Volgens mij heb ik zo'n beetje de helft van de winkel gekocht. Alles wat vegan was zeg maar :D
Nee hoor, maar wel veel. En ik kom zeker nog terug, vooral omdat ze ook biologische producten hebben!

Ze hebben veel producten, maar niet alle producten zijn voorzien van een omschrijving in het Engels of Nederlands. Jammer is dat, maar je kunt het aan het personeel vragen, ze spreken Engels.
Hier kwam ik voor, NATTO!! Ik had het nooit zelf gevonden, de tekentjes op de verpakking kan ik niet lezen :) De verkoopster legde uit dat in de witte verpakking biologische natto zit. Wat fijn dat ze hier biologische natto hebben! Let op, deze natto is ingevroren, thuis moet je deze wel ontdooien voor gebruik. Eén verpakking bevat drie bakjes natto.

Verder was ik aangenaam verrast met Bio Tofu
Ze hebben veel soorten daar, - firm, medium, zacht! 

Non-GMO Silke Tofu is te vinden op de planken.

  Vegetable Dumpling

Gefrituurde zeewier rolletjes

Crispy Dumplings (ingredienten)

En andere soorten dumplings. Ik had geen zin om elke verpakking te checken of ze vegan zijn - sommige wel, sommige niet. Maar voor mij zijn ze toch niet helemaal koosjer, er zit vaak suiker in en dat mot ik niet :)

Interessante greens, ik heb het alleen nog niet aangedurfd om ze te kopen, misschien de volgende keer.

Ook biologische miso hebben ze haar! Drie soorten - twee donkere voor de misosoep en lichte Shiro Miso voor bijvoorbeeld sauzen.

Umeboshi - zo een beetje the food of Gods, zijn ook aanwezig! Wel jammer dat er verschillende additieven in zitten. De meest onschadelijke was met toegevoegde suiker. Voor medicinaal gebruik kun je dus beter umeboshi uit de natuurwinkel halen.

Pickles voor in sushi rolls zijn ook met additieven als suiker of smaakversterkers, wel jammer.

En natuurlijk hebben ze er ook sake :) Mooie flesjes en de prijs is veel lager dan bij de Nederlandse slijterijen.

Wakame vlokken, 500 gram!!! Dat is goed voor een heel dorp voor een jaar of zo :) Voor je begrip - als je wakame voor misosoep gebruikt heb je maar 7 vlokjes per persoon nodig.
Ze hebben wakame vlokken ook in de kleinere verpakking hoor. En ook andere zeewiersoorten.

Andere soorten zeewier.

Granen en noodles hebben ze daar ook, en het assortiment is veel gezonder dat bij een doorsnee toko. Soba (boekweit) en udon noodles kun je hier vinden.

Nou, toen ik bruine rijst (BIOLOGISCH!!) zag liggen was ik verkocht. Dit is eerlijk waar de eerste toko die normale rijst verkoopt en geen witte shit. De eigenaar is duidelijk goed bezig.

Ook witte rijst zat er tussen hoor, maar die was duidelijk in minderheid :D

Biologische sojabonen en rode bonen.

Verder tref je in de winkel vele zeer gezonde theeën op basis van granen en kruiden. Deze theeën zijn actually goed voor je.
Barley Tea (Gerst Thee)

Green tea with brown rice

Salomon's Seal Tea
 


Twee soorten wasabi, waarvan één vegan is ;)

Leuke verpakkingen kant en klare rijst om mee te nemen! 
Rice & Barley, Sprouted Brown Rice, Rice & Black Beans, Black Rice



En meer!...
Vergis je niet, ze hebben ook veel ongezonde producten :) Maar daar heb ik dan weer geen interesse in. Om ongezonde dingen te kopen hoef je niet helemaal hierheen te gaan, die koop je gewoon om de hoek.

Maar wel een dikke pluim aan de eigenaar van dit winkeltje dat die een behoorlijke keus aan gezonde producten heeft, redelijk geprijsd, veel Non-GMO soja en er zit ook het één en ander van biologische oorsprong tussen!

4 opmerkingen:

  1. Zo dat klinkt goed zeg!! Ik wil de volgende keer mee! Gezellig uitstapje naar Spaanse Polder ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!! Gaan we doen :) Eerst dit voorraadje opmaken :D

      Verwijderen
  2. Jeetje, dit is bijna een uurtje op de fiets van mij. Maar nu moet ik er toch eens toe, als je zo enthousiast bent!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...