zaterdag 24 augustus 2013

Wortel-ui saus

Verrassend lekkere saus die voor bij je burgertjes/balletjes or whatever gebruikt kan worden!
Ook op de pizza/lasagne in plaats van tomatensaus!
Heel veelzijdig ;) De smaak is te omschrijven als fris! Ik vond hem heerlijk.



1 wortel
1 kleine ui
1 tl shoyu (of andere sojasaus)
1/2 tl umeboshi azijn (umesu) of andere azijn+ume pasta
eventueel wat water 

Snijd wortel in plakjes en ui in middelgrote stukjes. Sauteer ze in een pan op water totdat ze zacht zijn geworden (niet stuk koken!)
Maak ze fijn in de keukenmachine met shoyu en azijn. 
Als je er een gladde saus van wil maken, voeg dat water toe. Ik vond het lekker om stukjes te houden.

3 opmerkingen:

  1. Goed idee, ik heb nog wat gekookte wortel over!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fris als in Will Fris? ;)

    Ben benieuwd! Mijn zus is allergisch voor tomaat... misschien maak ik wel eens een pizza met deze saus voor haar. Gepureerde gegrilde paprika's werkt ook goed!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...