zaterdag 8 januari 2011

Green smoothies

's ochtends eet ik meestal rauwe smoothies.
Dat doe ik al sinds april 2010 en ik blijf het lekker vinden.
Rauwe smoothies zijn er in alle soorten en maten. Ze horen eigenlijk altijd sla als basis te hebben, en wat je daar nog meer aan toe voegt - het is aan jou.

Banaan en appel zijn basis toevoegingen. Maar pompoen, wortel, rode biet (niet te veel, want die heeft een heel uitgesproken smaak), allerlei fruit - het kan allemaal.


Green smoothies heb ik leren kennen door de weblogs van de raw foodies te lezen. Ik heb (nog) geen lef om helemaal over te stappen naar rauw eten, maar 's ochtends rauw eten lijkt me niet zo moeilijk.
Ik heb "Green for life" boek van Victoria Boutenko gelezen toen ik net begonnen ben. Ik raakte daardoor nog meer geïnspireerd. Chlorofyl is goed voor je! :)

Ik heb geen professionele Vitamix blender, ik maak mijn smoothies in mijn oude Braun blender :) Maar dat maakt niet uit. Misschien zijn ze was minder "smooth" maar niet minder lekker.

Het universele recept:
jonde rauwe spinazie, handvol en nog een beetje (of botersla, romeinse sla...)
banaan (liefst Fair Trade :))
halve appel
2 el gebroken lijnzaad
water

En blenden maar.
Green smoothies zijn erg lekker en voedzaam :) En gezond!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...