zaterdag 15 januari 2011

Plastic

Dit is een leuke campagne tegen plastic, georganiseerd door Green Sangha. Deze video is al bekeken door meer dan 300000 mensen!
En ik hoop dat het er nog meer zullen worden!
Ik heb altijd een eco boodschappentas bij me, ik heb hem cadeau gekregen van mijn weblog vriendin.
Ik heb er nog twee :) Verschillende designs en kleuren.

Daarnaast gebruik ik de bio (natuurwinkel) of plastic (andere supermarkten) groentetasjes meerdere keren. Zelfs bioafbreekbare tasjes van Gimsel in Rotterdam doen ons milieu niet veel goeds. Ze worden namelijk van mais gemaakt, hele grote grondoppervlakken moeten ermee worden beplant.

En dat betekent - veel waterverbruik, ontbosing, schade aan biodiversiteit.

Neem je groentetasje gewoon nog een keer mee naar de supermarkt en plak er een nieuwe sticker overheen! Het is heel makkelijk.
Re-use!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...