vrijdag 28 januari 2011

Huisdierenvacht voor tasjes gebruiken = recycling?

Ik weet echt niet wat ik moet denken over Tinkebell. Deze kunstenares heeft Nederland wakker geschud door de vacht van haar kat te gebruiken voor een tas.
Zijn die vreselijke Nickelson jassen met bontkraagjes dan beter? Die dieren hebben een vreselijk leven gehad.. En een vreselijke dood.
Ik weet trouwens niet of het echt waar is, wat ze zegt, dat ze haar op het sterfbed liggende kat zelf gewurgd heeft (om hem uit zijn leiden te verlossen).
Nee, ik geloof wel dat ze medelijden had met de kat.
Maar om hem nou te wurgen? Ik denk dat je echt ziek moet zijn voor zo'n actie.

Verder vind ik het gebruik van de vacht van overleden dieren niet schandalig, niet gek, niet onethisch. Ik ben per slot van rekening ook een milieu freak, en ben van recyclen.
Waarom zo veel dieren doden als je ook de vacht van de overleden huisdieren zou kunnen gebruiken?

Mensenhuiden zou ik ook normaal vinden :) Het is maar hoe je er tegenaan kijkt. Mijn huid zou ik na mijn dood ook willen afstaan. Het is dan tegen die tijd wel lelijk en gerimpeld dus ik denk niet dat iemand hem nog wil :)))

Sorry als ik iemand hiermee beledigd heb.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...