dinsdag 9 april 2013

Koolrabi en klein hoefblad bloemetjes

Ik heb een koolrabi gehaald bij de Albert Heijn.
De stelen en bladeren heb ik geroerbakt met mirin, en de knol besloot ik te verwerken in de wortelsoep, wat een heerlijke variatie op het eerste recept opleverde.


En we mogen al natuurlijk van de vitamine- en mineraalrijke lenteoogst genieten, daarom heb ik een paar kleine hoefblad bloemetjes toegevoegd aan de soep. Die bloemetjes heb ik vandaag bij de Gandhituin geplukt. Ook daslook bladeren heb ik er gehaald, maar ik ben er nog niet helemaal over uit wat ik daarmee ga maken :)

Het recept is dus hetzelfde behalve dat ik per 3 wortels een 1/2 koolrabi en 1 ui heb gebruikt en wat rijstroom en cashew noten aan de soep heb toegevoegd. En klein hoefblad bloemen natuurlijk :) De hoeveelheid was goed voor 2 porties.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...